دستور پخت

طرز تهیه پاستا با کالباس و سس قارچ

طرز تهیه پاستا با کالباس

پاستا با سس قارچ و کالباس ازمحبوب ترین نوع پاستا می باشد که بسیار لذیذ است. این پاستا را می توانید به صورت سرد و گرم میل کنید.البته شما با توجه به علاقه خود می توانید با خامه یا بدون خامه این پاستا را درست کنید. در این مقاله قصد داریم تا گام به گام تهیه پاستا را به شما آموزش دهیم پس با ارگا سبز همراه باشید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه پاستا با کالباس و سس قارچ

پاستا فرمی250 گرم
کالباس200 گرم
قارچ300 گرم
خامه200 گرم
کره50 گرم
پیاز2 عدد
سیر1 حبه
شیرنصف پیمانه
جعفری3 قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
پنیر پارمزانبه اندازه دلخواه

روش تهیه پاستا با سس قارچ و کالباس با خامه

تهیه پاستا با کالباس

 تهیه مواد اولیه مرحله اول

ابتدا تابه را روی گاز قراربدهید و داخل آن کره بریزید و صبر کنید تا کره کاملا ذوب شود. سپس سیر و پیاز را رنده کنید و داخل تابه بریزید و تا جایی که عطر سیر و پیاز بلند شود آن را تفت دهید.

افزودن قارچ ها مرحله دوم

حالا قارچ ها را بشویید و به اندازه دلخواه تان آن ها را قاچ کنید و به همراه پیاز و سیر با حرارت بالا تفت دهید، تا جایی که آب اضافی قارچ کشیده شود.

افزودن شیر و خامه مرحله سوم

در این مرحله سس پاستا را آماده میکنید؛ خامه را داخل شیر بریزید و به خوبی حل کنید و به سبزیجاتی که تفت دادید اضافه کنید و اجازه دهید تا جایی که غلیظ میشود جوش بخورد.
میتوانید برای بهتر شدن مزه سس از آب پاستا به آن بیفزایید.

افزودن کالباس مرحله چهارم

در این مرحله باید کالباس ها را به پاستا اضافه کنید؛ کالباس ها را نگینی برش بزنید و همراه با نمک و فلفل سیاه به سس اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید.

آماده کردن پاستا مرحله پنجم

حالا قابلمه آب و نمک را روی حرارت قرار بدهید و زمانی که به جوش آمد، پاستا را داخل آب بریزید و اجازه دهید تا کاملا مغز پخت شود. در ادامه پاستا را آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی پاستا کشیده شود.

سرو پاستا مرحله ششم

مقداری از پاستا را داخل ظرف بریزید و پاستا را با سسی که قبلا درست کردین بپوشانید سپس با مواد معطر دلخواه مانند جعفری، ریحان و… خرد شده و پنیر پارمزان تزئیین و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *