تولید سوسیس و کالباس, دستگاه های تولید سوسیس و کالباس

همه چیز در مورد دستگاه کاتر سوسیس و کالباس

همه چیز در مورد دستگاه های کاتر سوسیس و کالباس


یکی از مهم ترین دستگاه ها در کارگاه ها و کارخانه های تولید سوسیس و کالباس و قلب تپنده یک مجموعه تولیدی دستگاه کاتر می باشد، به همین دلیل قصد داریم به معرفی، نحوه کارکرد و انواع دستگاه کاتر سوسیس و کالباس بپردازیم در ادامه با ارگاسبز همراه باشید.

عملکرد دستگاه کاتر چگونه است ؟

به زبان ساده دستگاه کاتر از یک کاسه بزرگ، یک درپوش، و یک تیغه قدرتمند تشکیل شده است، اما عملکرد این دستگاه و اجزاء آن کمی پیچیده تر است.

کاسه دستگاه کاتر

یکی از اجزای این دستگاه کاسه بزرگی است که روی یک محور قرار گرفته و میچرخد عموما سرعت چرخش آن قابل تنظیم می باشد، همچنین به دلیل اهمیت دمای مواد در فرایند تولید کاسه باید به گونه ای قرار گرفته باشد که حرارت موتور روی آن تاثیر نگذارد.

درپوش دستگاه کاتر

درپوش دستگاه اهمیت زیادی دارد، جهت ایمنی و جلوگیری از افتادن جسم خارجی داخل کاسه دستگاه در هنگام فرایند تولید همچنین جلوگیری از پراکنده شدن و غبار آرد و ادویه هایی که اضافه می شود.

تیغه های دستگاه کاتر

تعداد تیغه های دستگاه کاتر معمولا 6 یا 8 عدد است، این تیغه ها به صورت عمودی بالای کاسه وجود دارند تیغه ها از فلز مقاوم ساخته می شوند و بسیار تیز هستند، روی آنها یک محافظ مخصوص نصب میشود تا از پرتاب محتویات داخل کاسه به بیرون از آن جلوگیری کند، همچنین از بروز حوادث جلوگیری نماید

تیغه کاتر دستگاه سوسیس کالباس

تعداد دور در دقیقه تیغه های دستگاه کاتر چقدر است؟

تیغه های کاتر سوسیس و کالباس عموما دارای سرعتی برابر با ۳۰۰۰ دور بر دقیقه می باشند.

دستگاه های کاتر در چه سایز هایی موجود است ؟

دستگاه های کاتر در سایز های کوچک و بزرگ تولید و به بازار عرضه شده اند؛ این دستگاه باید بسته به میزان تولید واحد تولیدی انتخاب و خریداری شود، کوچک ترین سایز دستگاه کاتر 15 لیتری می باشد، که برای واحد های تحقیقاتی و کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید

پیشرفت دستگاه ها کاتر در سال های اخیر

پیشرفت امری اجتناب ناپذیر و جدا نشدنی از صنعت و تولید است؛ دستگاه های کاتر نیز در سال های اخیر پیشرفت هایی داشته اند اما در کشور عزیمان ایران برخی از کارخانه ها و کارگاه های تولید سوسیس و کالباس همچنان از کاتر های قدیمی برای تولیدات خود بهره می برند؛ لازم به ذکر است این دستگاه ها از نظر ساختاری، مکانیکی و عملکرد فرق چندانی با مدل های جدید تر ندارند.

دستگاه کاتر سوسیس و کالباس دیجیتال
دستگاه کاتر سوسیس و کالباس
دستگاه کاتر سوسیس و کالباس معمولی

عملکرد دستگاه کاتر سوسیس و کالباس

برخی از از ویژگی ها در همه ی دستگاه های کاتر وجود دارند مانند کلید و شاسی هایی که برای استارت موتور، حرکت کاسه و تنظیم سرعت تیغه ها وجود دارند، دستگاه های دیجیتالی و جدید تر به جای شاسی و اهرم از یک صفحه نمایش بهره می برند، که میتوانند به اپراتور دستگاه امکان بررسی دمای مواد، سرعت تیغه ها و کاسه را نشان دهند.

نحوه شستشوی دستگاه کاتر سوسیس و کالباس بعد از اتمام کار

تیغه ها و کاسه کاتر را باید پس از هر بار استفاده با آب و محلول های ضدعفونی کننده و شوینده کاملا تمیز نمود؛ باقیماندن هر گونه خمیر و مواد دیگر سبب گندیدگی و فساد می شود. برای شستشوی تیغه ها و دستگاه حتما باید جوانب احتیاط رعایت شود، تیغه های این دستگاه به شدت تیز و برنده هستند؛ بهتر است عمل شستشوی دستگاه و تیغه ها را با استفاده از آب تحت فشار انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *