تغذیه و سلامت

گوشت گوساله نر و ماده و راهکار برای تشخیص آن

گوشت گوساله نر و ماده

تشخیص گوشت گوساله نر از ماده می تواند یکی از نیازهای اصلی افرادی باشد که تجربه خرید گوشت قرمز را ندارند و تشخیص گوشت گوساله نر از ماده برای آنها سخت و حتی نا ممکن است در ادامه با ارگاسبز همراه باشید تا راه های تشخیص گوشت گوساله نر از ماده را برسی کنیم.

مهمترین اهمیت تشخیص گوشت از ماده در خوش طعم بودن و پخت بهتر گوشت گوساله نر می‌باشد.

تشخیص از اسکلت گوساله نر و ماده

یکی از مهمترین راه هایی که برای تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت گاو ماده وجود دارد اسکلت و لاشه حیوان می باشد، به طور کلی گاوهای نر دارای ابعاد و استخوان بندی درشت تری نسبت به گاوهای ماده می باشند و به همین علت نیز برای شناسایی گاو ماده از گاو نر می توان استخوان بندی آنها را مورد بررسی قرار داد.

با این حال نکته ای که در این جا وجود دارد و اکثر افراد توجهی به آن ندارند این است که گوساله های نری که هنوز به طور کامل بالغ نشده اند معمولا استخوان بندی کوچکتری دارند. با این حال اگر شما کمی تجربه در این زمینه داشته باشید به راحتی می توانید از روی استخوان ها متوجه شوید که گوشت خریداری شده گوشت گوساله نر است یا گاو ماده، به همین علت است که امروزه این روش را یکی از مهم ترین روش ها برای تشخیص گوشت می دانند.

میزان چربی روی گوشت یک راه تشخیص گوشت گوساله تازه

هرچه سن گوساله کمتر باشد دارای چربی کمتری خواهد بود و بافت گوشت آن قرمزتر می باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که به طور کلی گوشت گاو نر دارای چربی کمتری نسبت به گوشت گاو ماده می باشد. این دو عامل بسیار مهم باعث می شوند تا یکی از بهترین راه های تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت ماده بررسی میزان چربی موجود در گوشت باشد.

اگر چربی گوشتی که خریداری کرده اید زیاد است باید شک کنید که ممکن است گوشت گاو ماده باشد. البته در این جا باید به این نکته دقت کنید که میزان چربی را نمی توان یک عامل کاملا دقیق برای بررسی این دو نوع دانست. بلکه می توان آن را یک عامل مهم دانست که باید در کنار عوامل و راه های شناسایی دیگر مورد استفاده قرار گیرد تا نتیجه قطعی را در اختیار شما قرار دهد.

بافت گوشت گوساله نر و ماده

بدون شک یکی از بهترین روش هایی که برای تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت گاو ماده وجود دارد این است که بافت گوشت را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی باید بدانید که گوشت گوساله نسبت به گوشت گاو دارای بافت نرم تری می باشد و در عین حال نیز گوشت گاو نر نسبت به گوشت گاو ماده عضلانی تر و تقریبا سفت تر است. با در نظر گرفتن این دو عامل می توانید اقدام به تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت گاو ماده کنید.

توجه داشته باشید که گوشت گوساله نر نسبت به گوشت ماده دارای بافت نرم تری خواهد بود ولی در عین حال گوشت گوساله ماده دارای بافت نرم تری نسبت به گوشت گوساله نر است. بنابراین اگر قصد خرید گوشت گوساله نر یا گوشت گاو ماده را دارید حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گوشت قرمز را برای خود خریداری کنید.

تشخیص گوشت گوساله نر از روی رنگ گوشت

یکی دیگر از روش هایی که امروزه برای تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت ماده مورد استفاده قرار می گیرد رنگ گوشت است که می تواند به شما کمک کند تا این دو نوع گوشت قرمز را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهید. درباره رنگ گوشت گاو باید بدانید که هرچه سن گاو پایین تر باشد رنگ گوشت قرمز تر و روشن تر می شود و هرچه سن گاو بالا می رود رنگ گوشت نیز تیره تر می شود.

بنابراین باید متوجه شده باشید که رنگ گوشت گوساله نر روشن تر از رنگ گوشت گاو ماده است. نکته ای که باید درباره رنگ گوشت گاو بدانید این است که دو عامل بسیار مهم روی این رنگ تاثیر می گذارند که ما درباره عامل اول یعنی سن صحبت کردیم. عامل دوم نیز جنسیت گاو است، گاو نر دارای گوشتی روشن تر نسبت به گاو ماده می باشد که با بررسی این موضوع نیز متوجه می شویم که رنگ گوشت گوساله نر باید روشن تر از گاو ماده باشد. بنابراین برای تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت گاو ماده می توانید از این روش نیز کمک بگیرید.

تفاوت رنگ چربی گوشت گوساله نر از ماده

راه بسیار خوب دیگری که برای تشخیص گوشت گوساله نر از گاو ماده وجود دارد این است که به رنگ چربی گوشت قرمز نگاه کنید. در صورتی که چربی روی گوشت به رنگ زرد بود می توانید مطمئن شوید که گوشت گاو ماده است و در صورتی که رنگ چربی موجود روی گوشت سفید رنگ و به صورت کشیده بود گوشتی که خریداری کرده اید گوشت گوساله نر است.

البته باز هم مانند بخش های قبلی عامل مهم دیگری که می تواند روی رنگ این چربی تاثیرگذار باشد سن گاو است ولی با این حال شما می توانید این فاکتور را به عنوان یک عامل مهم در تشخیص گوشت گوساله نر از گوشت گاو ماده مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *