تغذیه و سلامت

همه چیز در مورد سوسیس و کالباس گیاهی

همه چیز در مورد سوسیس و کالباس گیاهی

تولید سوسیس و کالباس گیاهی

سوسیس و کالباس یکی از محصولاتی است که با وجود اینکه طرفداران زیادی دارد، اما اکثر افراد سعی می کنند آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. تصور عموم جامعه بر ناسالم بودن این محصول می باشد، تصاویری که از کارخانه ها و مراکز تولید غیر مجاز این محصول در شبکه های اجتماعی پخش شده مزید بر علت شده؛

به دلیل وجود چنین شرایطی صاحبان کسب و کار به دنبال راه حل برای جلب اعتماد مشتری هستند، بنابراین کسب کار ها و محصولات جدیدی بوجود می آیند؛ تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری یکی از راه حل ها می باشد که طی چند سال اخیر در کشور بسیار رونق گرفته همچنین تولید سوسیس و کالباس گیاهی هم از محصولاتی است که اخیرا معرفی شده و طرفداران خود را دارد.

در این مطلب قصد داریم با سوسیس و کالباس گیاهی آشنایی بیشتری پیدا کنیم؛ با ارگاسبز همراه باشید.

به طور کلی محصولات گیاهی به عنوان یک محصول جدید و در واقع پدیده ای جدید در سبد مصرفی خانوار ایرانی محسوب می شود و به نظر می رسد که اگر بخواهیم محصولات را از نظر چرخه عمر محصول مورد ارزیابی قرار دهیم، سوسیس و کالباس گیاهی در ابتدایی ترین مرحله یعنی مرحله معرفی قرار دارد.

سوسیس و کالباس های گیاهی از چه موادی تشکیل می شوند؟

بر اساس مطالعات گوناگونی که در مورد محصولات غذایی وگان در مقایسه با محصولات گوشتی انجام گرفته است نشان میدهد که سوسیس‌ و کالباس های گیاهی بسیار سالم‌تر هستند؛ زیرا از هیچ گونه چربی یا کلسترول حیوانی در آن ها استفاده نمی شود.

البته میتوان میزان نمک، روغن و کالری مصرف شده در انان را با استفاده از همان دستورالعمل ها و فرمول هایی تنظیم کرد که برای تولید سوسیس‌ و کالباس های دیگر به کار می‌روند.

یکی از موارد حایز اهمیت در سوسیس و کالباس های گیاهی عدم وجود طعم گوشت است؛ این واقعیت باید پذیرفته شود که سوسیس و کالباس تولید شده بدون گوشت طعم متفاوتی دارد و نمی‌توان آن را رقیب یک محصول سنتی گوشتی دانست. با این حال این محصولات ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و نیازی به تقلید و یا رقابت با سوسیس‌ های گوشتی ندارد.

اخیرا اکثر سوسیس‌ های گیاهی که به صورت تجاری تولید می‌شوند، در فرمولاسیون آنها از گوشت استفاده نمی شود و می توان از سویا، توفو، ذرت یا مخلوط پنیر و نان به عنوان جایگزین گوشت و سایر افزودنی های مجاز خوراکی استفاده کرد.

مواد اولیه مصرفی و ماشین‌آلات تولید سوسیس گیاهی

یکی از مزیت‌هایی که این صنعت برای صاحبان کسب و کار در کشور ما دارد سهولت دسترسی به مواد اولیه و ماشین ‌آلات مورد نیاز این صنعت به راحتی در دسترس می باشد، در واقع اصلی‌ترین مواد اولیه سوسیس‌ها و کالباس‌های گیاهی؛ غلات و سویا است که در آن علاوه بر این مواد، از طعم دهنده ها و چاشنی‌ها نیز استفاده می شود، این محصول در واقع ترکیبی از خمیر پایه گیاهی، پاپریکای رنگی، قارچ، هویج، کلم بروکلی، گل کلم، زیتون و ذرت و… است.

طعم آن شبیه به محصولات گوشتی می باشد. با اینکه محتوا سبزیجات است، اما خمیر پایه طعمی مشابه با فرآورده های گوشتی دارد و در کنار آن می توانند طعم سبزیجات را نیز حس کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *