تولید سوسیس و کالباس, دستگاه های تولید سوسیس و کالباس

چرخ گوشت مناسب برای تولید سوسیس و کالباس

چرخ گوشت مناسب برای تولید سوسیس و کالباس

چرخ گوشت یکی از دستگاه هایی است که برای تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری مورد نیاز می باشد، برای آشنایی بیشتر با انواع چرخ گوشت با ارگاسبز همراه باشید.

چرخ گوشت صنعتی یا خانگی؟ تفاوت چرخ گوشت صنعتی و خانگی چیست؟

چرخ گوشت صنعتی یکی از ابزارهایی است که در رستوران ها، قصابی ها و کارگاه های تولید سوسیس کالباس از آن استفاده می‌شود. عمده ترین تفاوت چرخ گوشت های صنعتی و خانگی در اندازه و قدرت تیغه ها است، به صورتی که چرخ گوشت های صنعتی توانایی چرخ کردن حجم بالای گوشت را دارند قدرت چرخ گوشت های صنعتی به اندازه ای است که می تواند حتی گوشت یخ زده را چرخ کند.

چرخ گوشت ها دستگاه های پر مصرفی هستند که در خانه نیز می توان از آن ها برای مصارف مختلف استفاده کرد چرخ گوشت های خانگی توان موتور و تیغه های ضعیف تری دارند.

چرخ گوشت های صنعتی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس دمای گوشت

چرخ گوشت های صنعتی بر اساس دمای گوشت به دو دسته تقسیم می شوند، گوشت گرم و گوشت یخ زده؛ چرخ گوشت هایی که برای گوشت های یخ زده طراحی شده اند به چرخ گوشت زیر صفری مشهور هستند آنها می توانند گوشت را با دمای منفی 25 درجه را چرخ کنند این چرخ گوشت ها دارای یک قطعه اضافه به نام استخوان بر هستند.

مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس ابعاد چرخ گوشت

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

این نوع چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت در حجم کم استفاده می‌شود.

چرخ گوشت صنعتی مبله

چرخ گوشت‌هایی که دارای پایه، کابینت زیر چرخ گوشت هستند و یا چرخ گوشت‌هایی که در اندازه بزرگ طراحی شده و ارتفاع زیادی دارند را چرخ گوشت صنعتی مبله می‌گویند.

مدل‌های چرخ گوشت صنعتی براساس قدرت موتور

چرخ گوشت‌های صنعتی براساس قیمت تمام شده و توان موتور به دو دسته تقسیم می‌شود:
  • چرخ گوشت تسمه‌ای
  • چرخ گوشت گیربکسی

در چرخ گوشت گیربکسی همانطور که از نامش پیداست از چرخ دنده هایی که درون گیربکس (جعبه دنده) قرار گرفته اند برای انتقال نیرو استفاده شده است. در چرخ گوشت تسمه ای نیز به جای استفاده از چرخ دنده، از تسمه برای انتقال قدرت موتور استفاده شده است.

چرخ گوشت صنعتی گیربکسی

مزیت چرخ گوشت تسمه ای بر چرخ گوشت گیربکسی در آن است که از چرخ گوشت گیربکسی به دلیل اینکه ساختار گلویی و روده و تیغه به صورت خطی بوده و در یک راستا طراحی شده اند، نمی توان برای چرخ کردن موادی که آبدار هستند و در حین چرخ شدن آب پس می دهند استفاده کرد.

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای
چرخ گوشت صنعتی تسمه ای

موادی مانند پیاز اگر با چرخ گوشت گیربکسی چرخ شوند باعث آسیب دیدن چرخ گوشت خواهند شد چرا که بعد از چرخ کردن پیاز آب آن در پشت گیربکس جمع شده و قادر به خارج شدن نیست. در نتیجه علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع در چرخ گوشت موجب آسیب دیدن دستگاه خواهد شد. اما چرخ گوشت تسمه ای با توجه به ساختار متفاوت آن برای چرخ کردن اینگونه مواد بسیار مناسب تر خواهد بود.

ساختار چرخ گوشت تسمه ای به گونه ایست که نیاز به چک کردن و تخلیه آب یا ذرات باقی مانده از مواد چرخ شده ندارد و اینگونه ذرات و مایعات هرگز در چرخ گوشت تسمه ای جمع نمی شود. پس در مکان هایی مانند رستوران ها و کبابی ها که علاوه بر چرخ کردن مواد گوشتی و پروتئینی برای تهیه برخی غذاها مانند گوشت کبابی نیاز به چرخ کردن پیاز نیز هست، چرخ گوشت تسمه ای بهترین دستگاه برای اینگونه مشاغل است.

خرید چرخ گوشت مناسب کسب و کار شما

قبل از خرید چرخ گوشت مناسب برای تولید سوسیس و کالباس یا دیگر دستگاه های مورد نیاز برای کسب و کار سوسیس و کالباس بهتر است، از شخصی که اطلاعات کافی در مورد نحوه کارکرد، انواع مختلف دستگاه و قیمت ها داشته باشد مشاوره بگیرید.

مشاورین ارگاسبز همیشه آماده خدمت رسانی به شما هستند.

برای دریافت مشاوره جهت خرید دستگاه و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید سوسیس و کالباس کلیک کنید

1 دیدگاه در “چرخ گوشت مناسب برای تولید سوسیس و کالباس

  1. اخلاقی گفت:

    سلام و عرض ادب
    ممنون از اطلاعات کامل و دقیقتون. بسیار عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *