تولید سوسیس و کالباس

چرا در فرآیند تولید سوسیس و کالباس از یخ استفاده می شود ؟

چرا در فرآیند تولید سوسیس و کالباس از یخ استفاده می شود ؟

به طور میانگین 40 تا 90 درصد فرمولاسیون را گوشت تشکیل می دهد که معمولا همراه با چربی است، و باید دمای زیر صفر داشته باشد، همچنین برای تولید سوسیس و کالباس از گوشتی استفاده می شود که ظرفیت بالایی در نگهداری آب دارد، بهترین گوشت برای این امر گوشت گرم و تازه می باشد.

دمای مواد در حین خرد شدن در دستگاه کاتر به علت سرعت تیغه ها به سرعت افزایش پیدا می کند، افزودن یخ از افزایش سریع دما جلوگیری می کند. در نظر داشته باشید؛ افزودن بیش از اندازه یخ میتواند برای فرایند تولید مضر باشد زیرا مقداری از آن ذوب نشده و در انتهای مرحله خرد کردن باقی می ماند، که باعث تضعیف خواص و تضعیف بافت در فرآورده نهایی می شود.

از طرفی برخی ادویه های مورد نیاز در فرآیند تولید سوسیس و کالباس ، محلول در آب هستند و همچنین برای کاهش دما در این فرآیند نیز، باید از آب سرد استفاده نمود، بنابراین از قطعات یخ برای این دو منظور بهره مند میشویم.

یخ مورد نیاز برای فرایند تولید چگونه تهیه می شود ؟

دستگاه تولید یخ

برای تولید سوسیس و کالباس از یخ به جای آب استفاده می شود؛ به این دلیل که دمای فرایند تولید باید پایین نگه داشته شود، برای تولید یخ میتوان از دو مدل دستگاه رایج استفاده کرد.

دستگاه های یخ خرد کن یا رنده یخ

دستگاه رنده یخ مناسب کسانی است که یخ را به روش های سنتی تولید میکنند یا به صورت جدا خریداری می کنند، این دستگاه میتواند یخی که قبلا تهیه یا تولید شده را به صورت پودر درآورد، از این دستگاه میتوان برای حجم تولید کم استفاده کرد.

دستگاه های یخ ساز

دستگاه یخ ساز کار شمارا بسیار تسهیل می کند، تنها پیش نیاز این دستگاه یک ورودی آب و یک ورودی برق است، پس از آن به صورت اتوماتیک یخ پودری و پولکی را تحویل شما می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *