تولید سوسیس و کالباس

همه چیز در مورد تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

همه چیز در مورد تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

اعتماد به سوسیس و کالباس های کارخانه ای برای شما سخت است؟ حتی از معتبر ترین برند ها، خیالتان از بابت مواد اولیه مورد استفاده آنها گوشت و مرغ مصرفی شان راحت نیست؟

این عوامل باعث بوجود آمدن کسب و کاری شده با نام تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

همه چیز در مورد تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

در فروشگاه های تولید کننده سوسیس و کالباس در حضور مشتری، فضایی شیشه ای مثل آکواریوم وجود دارد که مشتری می تواند تمامی مراحل تولید را به صورت 0 تا 100 از پشت شیشه مشاهده کند، حتی در برخی از فروشگاه های تولید کننده سوسیس و کالباس در حضور مشتری از جمله فروشگاه ارگاسبز مشتری می تواند گوشت و مرغ را به صورت جداگانه تهیه کرده تا با همان گوشت و مرغ سوسیس و کالباس مورد نظرش تهیه و تولید شود.

ارگاسبز

مجوز های مورد نیاز برای تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

تولید سوسیس و کالباس تحت برند یا بدون برند؟

در نظر داشته باشید فروشگاه هایی که بخواهند سوسیس و کالباس تولیدی خود را تحت برند به فروش برسانند نیاز به مجوز صمت ( صنعت، معدن و تجارت) و سازمان غذا و دارو دارند، اما اگر فروشگاهی بخواهد بدون برند سوسیس و کالباس تهیه و تولید کند، تنها با داشتن مجوز بهداشت و مجوز اصناف قادر به این کار می باشند.

آیا سوسیس و کالباس های تولید شده در حضور مشتری بدون مواد نگهدارنده هستند ؟

طبق قانون 2303 استاندارد ایران، برای تولید سوسیس و کالباس نیاز به استفاده از نیتریت می باشد، حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا می توان بدون استفاده از نیتریت سوسیس و کالباس تولید کرد ؟ اگر خیر دلیل آن چیست و چه خطراتی به همراه دارد؟

تولید سوسیس و کالباس بدون استفاده نیترات می تواند موجب رشد باکتری به نام کلستریدیوم شود، این باکتری عامل ایجاد بیماری های بسیاری از جمله بوتولیسم و … می باشد، بیماری هایی که توسط این باکتری خطرناک ایجاد می شوند اغلب کشنده هستند و اگر شخصی دچار آن شود شانس زنده ماندن کمی دارد، گرچه درصد احتمال وقوع این اتفاق کم می باشد اما در مواردی که می توانند جان انسان را به خطر بیاندازند، ریسک کردن اشتباه است.

از طرف دیگر استفاده از نیتریت سدیم باعث بهبود رنگ این محصولات می شود.

بنابر این به پاسخ هر دو سوالی که در بالا مطرح شد پاسخ داده شد، ریسک استفاده نکردن از نیتریت در تولید فرآورده های گوشتی بسیار بالاست و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود، و این تصور که نیتریت فقط در سوسیس و کالباس و دیگر فرآورده های گوشتی وجود دارد کاملا غلط است نیتریت ها در اغلب خوراکی ها و حتی آب آشامیدنی هم هست، اما میزان استفاده از آن متفاوت است و اگر به میزان مجاز استفاده شود مشکلی ایجاد نمی کند.

از چه دستگاه هایی برای تولید سوسیس و کالباس فروشگاهی استفاده می شود ؟

ما در ارگاسبز در مقاله ای جداگانه تمامی دستگاه های تولید سوسیس و کالباس را به همراه عکس معرفی کردیم می توانید جهت مطالعه این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

دستگاه های مورد نیاز برای تولید سوسیس و کالباس

در اینجا فقط اشاره کوچکی به دستگاه های مورد استفاده برای تولید سوسیس و کالباس خواهیم داشت.

دستگاه کاتر گوشت

دستگاه کاتر گوشت مهم ترین دستگاه جهت تولید سوسیس و کالباس می باشد.

دستگاه پر کن

از دستگاه پر کن برای انتقال محصول داخل پوشش های پلاستیکی یا روده استفاده می شود.

دستگاه تولید یخ

به جای آب اغلب از یخ در فرآیند تولید سوسیس و کالباس استفاده می شود، چرا که پایین بودن دمای مواد اولیه در طی فرآیند تولید حائز اهمیت است.

دستگاه چرخ گوشت

قبل از هر کاری چرخ کردن گوشت یا مرغ توسط چرخ گوشت انجام می شود.

دستگاه پخت 

دستگاه های پخت به دو دسته اصلی تقسیم می شوند، دستگاه های پخت با بخار و دستگاه های پخت با آب (غرقابی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *