دستور پخت

طرز تهیه پیتزا سوسیس و قارچ داخل مایکروفر

پیتزا سوسیس و قارچ داخل مایکروفر

پخت پیتزا در مایکروفر یکی از روش های پخت پیتزا می باشد، شاید قبل از خواند این مطلب از ماکروفر فقط برای گرم کردن غذا یا نان استفاده کرده باشید، اما بهتر است بدانید شما می توانید از مایکروفر برای پخت انواع کیک، نان و حتی خورشت ها استفاده کنید؛ در این مطلب به شما یاد خواهیم داد چگونه یک پیتزای سالم با استفاده از محصولات ارگاسبز داخل منزل خود بپزید و نوش جان کنید، در ادامه با ارگاسبز همراه باشید.

مواد لازم برای داخل پیتزا سوسیس و قارچ

  • سوسیس – ۴ عدد
  • قارچ – ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه – ۱ عدد
  • زیتون سیاه – ۵ عدد
  • پنیر پیتزا – به مقدار لازم
  • سس کچاب – به مقدار لازم
  • سس خردل – به مقدار لازم
  • خمیر پیتزا

طرز تهیه پیتزا سوسیس و قارچ

تهیه مواد پیتزا (مرحله اول) 

سوسیس را حلقه ای خرد کنید و برش بزنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید. قارچ ها را نیز شسته و اسلایس کنید و داخل همان تابه با حرارت بالا تفت دهید تا آب آن کشیده شود. فلفل دلمه را خلالی یا مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید.

گرم کردن مایکروفر (مرحله دوم)

مایکروفر همانند فر باید از قبل گرم شود، برای اینکار دکمه preheat را فشار داده و دمای ۱۶۵ درجه را انتخاب کنید و استارت را بزنید تا مایکروفر گرم شود؛ در سولاردم دکمه کانوکشن را زده دمای ۱۶۵ را انتخاب کنید و استارت بزنید تا گرم شود، پس از گرم شدن دستگاه ۳ بوق می زند یعنی مایکروفر یا سولاردم به دمای مورد نظر رسیده است.

تهیه پیتزا (مرحله سوم)

خمیر را در ظرف مورد نظر خود پهن کنید و روی آن را با قلمو از مخلوط سس کچاب و خردل بزنید. سپس کمی پنیر پیتزا ریخته و بقیه مواد پیتزا را روی خمیر قرار دهید سپس آن را با پنیر پیتزا خوب کاور کنید.

پخت پیتزا در مایکروفر و سولاردم (مرحله چهارم)

سه پایه کوتاه را در مایکروفر قرار دهید و دکمه کانوکشن را انتخاب کنید. پیتزا را روی سینی قرار دهید و دمای ۱۶۰ درجه را انتخاب کنید. سپس زمان مورد نظر که با توجه به وزن پیتزا حدودی می باشد ۲۵ دقیقه وارد کنید و بعد اینتر را زده و دکمه استارت را در نهایت بزنید تا پخت شروع شود.

در سولاردم هم همین مراحل را تکرار کنید ولی اگر دکمه ff3 را داشتید گزینه پخت پیتزا به صورت اتوماتیک است آن را زده و وزن تقریبی را بزنید و استارت را فشار دهید.

در انتهای پخت برای برشته شدن روی پیتزا از دکمه گریل ۱ استفاده کنید و برای ۲ دقیقه روی سه پایه بلند قرار دهید تا روی پیتزا طلایی شود. بعد از پخت پیتزا را از قالب خارج کنید و همراه با سس میل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *